Płaski brzuch

Płaski brzuch to marzenie nie tylko kobiet ale i wielu mężczyzn.
W przeróżnych gazetach, poradnikach czy ofertach w sieci często spotykamy się z zachęcającymi tytułami typu „płaski brzuch w tydzień” , „ćwiczenia na płaski brzuch” , „metoda na płaski brzuch” itp. Wszystko brzmi fajnie, jednak na osiągnięcie sukcesu, czyli pozbycia się zbędnych kilogramów w celu uzyskania płaskiego brzucha składa się nie jeden a wiele elementów jakimi są:

 

dieta-atkinsa-przepisyodpowiednio zbilansowana dieta – dostarczenie organizmowi niezbędnych składników odżywczych [białko (budulec), węglowodany (energia), tłuszcze (energia) ], które niezbędne są do wytwarzania energii zapewniając odpowiednie funkcjonowanie naszego organizmu. Najkorzystniej spożywać jest 4-5 posiłków w regularnym odstępie czasowym [co około 3 godziny]. Zdrowe odżywianie niesie za sobą szereg korzyści do których należą przede wszystkim dobry stan zdrowia, poprawa samopoczucia.

 

rower-stacjonarny-kentucky-spokeyćwiczenia aerobowe – inaczej trening tlenowy w którym energia generowana jest z przemian tlenowych. Trening aerobowy pomaga rozpędzić spowolniony metabolizm (przemiana materii), który wraz z wiekiem spowalnia się, jednak dzięki zwiększonej aktywności fizycznej, np. poprzez bieg / marsz na bieżni, jazdę na rowerze czy innego typu aktywność możemy temu zapobiec spalając dodatkowe kalorie. Należy pamiętać by utrzymywać odpowiedni poziom tętna podczas wysiłku.

 

fotolia_33300600_xstrening mięśni brzucha – trenując sam brzuch wyćwiczymy sobie mocne i silne mięśnie, jednak będą ukryte pod pewną warstwą tłuszczu, którego nie pozbędziemy się za pomocą samych ćwiczeń.  Potrzebna jest odpowiednio dobrana dieta, trening aerobowy. Nie należy ćwiczyć tych mięśni codziennie, wystarczy 2-3 razy w tygodniu, ponieważ mięśnie brzucha angażowane są w codziennych czynnościach życiowych, dużo nie zawsze oznacza lepiej. Gorset mięśniowy pomaga w utrzymywaniu prawidłowej sylwetki.

 

000946_770suplementacja – uzupełnia dietę w składniki odżywcze (np. białko, witaminy, minerały, zdrowe tłuszcze), których nie jesteśmy w stanie dostarczyć wraz z pożywieniem. Należy pamiętać, że suplementacja w żaden sposób nie zastąpi naturalnych substancji odżywczych. W dzisiejszych czasach na rynku występuje szereg suplementów, które wykorzystywane są w poszczególnych celach, np. suplementy odchudzające (spalacz tłuszczu), odżywki białkowe, odżywki na masę – gainer, kreatyna, aminokwasy.

 

senregeneracja – odpoczynek od treningu, odnowa biologiczna. Należy pamiętać by po wysiłku fizycznym zadbać o to by nasze ciało przed kolejnym treningiem miało czas zregenerować się. Podczas treningu nasze mięśnie doznają mikrouszkodzeń, które minimalizujemy dostarczając składniki odżywcze wraz z pożywieniem, odpoczywając – poprzez sen. W przypadku słabej lub braku regeneracji może wystąpić możliwość przetrenowania się. Odczujemy zmęczenie, obniżenie wyników sportowych a nawet depresję.

 

glodowka-leczniczaNiektórzy myślą, a nawet radzą żeby schudnąć trzeba wprowadzić wszelkiego rodzaju głodówki, nie jedzenie po godzinie 18, omijanie śniadania co jest kompletną bzdurą!

śniadanie – jest to jeden z najważniejszych posiłków w ciągu dnia, dzięki któremu mamy energię i siłę po kilkugodzinnym śnie by zacząć dobrze funkcjonować od samego rana.
głodówka – stosując ją pozbywamy się wody oraz spalamy mięśnie, ale nie tłuszcz! Jako w pierwszej kolejności dochodzi do spalania zapasów glikogenu, który znajduje się w naszej wątrobie i mięśniach. Następnie energia pobierana jest z białka i tłuszczy, a w końcowej fazie dochodzi do spalania tkanki mięśniowej, czyli spalamy własne mięśnie co wiąże się z poważnym ryzykiem wystąpienia hipoglikemii – spadku cukru w naszej krwi. Niesie to za sobą szereg niekorzyści dla własnego samopoczucia a nawet zdrowia! człowiek jest ospały, zmęczony, występuje częsty ból głowy, zaburzenie przemiany materii – spowalniamy metabolizm co nie jest korzystne podczas utraty zbędnych kilogramów.

Ostatnie wpisy na blogu