Co zrobić aby przywrócić miesiączkę?

Przyczyn zaburzeń miesiączkowania i braku miesiączki jest bardzo wiele. Wiele czynników zewnętrznych, genetycznych, a także jednostek chorobowych i zaburzeń hormonalnych może mieć wpływ na deregulację cyklu miesiączkowego. Czy dieta może mieć wpływ na zatrzymanie miesiączki? Jaki wpływ ma odżywianie się na cykle menstruacyjne u kobiet?

Brak miesiączki – co robić?

Brak miesiączki – co robić?

Każdy problem natury ginekologicznej lub hormonalnej należy bezwzględnie zdiagnozować i skonsultować u lekarza ginekologa, lub internisty. Powody zatrzymania miesiączki mogą być błahe, ale też bardzo poważne. My skupmy się jednak na diecie i na ćwiczeniach. Czy te dwie kwestie mogą wpłynąć na zatrzymanie okresu, lub odwrotnie – jego powrót po długim czasie nieobecności?

Czy to, jak jesz ma wpływ na miesiączkowanie?

Czy to, jak jesz ma wpływ na miesiączkowanie?

Kobiety w zdecydowanej większości niestety nie są zadowolone ze swojego wyglądu. Powodem takiego stanu może być np. brak pewności siebie, pogoń za niedoścignionym (bo sztucznie wykreowanym) kanonem piękna, czasem jest to również oczywiście lekka nadwaga, lub otyłość. Nic zatem dziwnego, że kobiety stosują przeróżne diety, które mają przynieść im w szybkim czasie wymarzone benefity w postaci pięknej sylwetki. Takie diety-cud często są po prostu niezdrowe i przede wszystkim niedopasowane do indywidualnych potrzeb organizmu.

Młoda matka karmiąca będzie miała inne zapotrzebowanie kaloryczne niż młoda kobieta, która jeszcze nie myśli o macierzyństwie. Czy w takim razie jeden, gotowy przepis na dietę może być skuteczny? Zdecydowanie nie. Gotowe plany dietetyczne nie tylko są nieskuteczne, ale też niezdrowe. Tylko indywidualnie dopasowana do stanu zdrowia, wieku i trybu życia dieta online, może pomóc w poprawie samopoczucia – zarówno fizycznego, jak i psychicznego. Nierzadko również wpływa na powrót regularnych miesiączek. Jak to możliwe?

Kobiety, które długo pozostają na diecie z deficytem kalorycznym – czyli na redukcji – mogą być osłabione i zmęczone. Ponadto, zbyt długie przebywanie na redukcji może mieć wpływ w pierwszej kolejności na opóźnione miesiączki, a finalnie – ich permanentny brak. Trwanie na diecie odchudzającej miesiącami, a nawet latami, w konsekwencji prowadzi do zmian hormonalnych w ciele kobiety, które mogą skutkować zatrzymaniem owulacji, a co za tym idzie – brakiem miesiączki.

Dieta online na brak miesiączki?

Dieta online na brak miesiączki?

Jak w takiej sytuacji może działać dieta online? Dobrze przygotowana, pozwoli przejść stopniowo z deficytu na zero kaloryczne, a nawet surplus kaloryczny, który powoli przygotowuje organizm do powrotu normalnego funkcjonowania. Bardzo prawdopodobne, że już po kilku tygodniach stosowania prawidłowo dopasowanej do problemu diety online – miesiączka powróci.

Bardzo często  powielane są również bardzo poważne błędy dietetyczne. Zapamiętaj : odchudzanie to nie głodówka! Przy przyjmowaniu zbilansowanych, 5 posiłków w ciągu dnia nie tylko przyzwyczaisz swoje ciało do tego, że nie musi panikować i gromadzić każdej kalorii na „czarną godzinę, ale i schudniesz! Uczucie sytości i jednoczesna utrata zbędnych kilogramów to nie mit. To właśnie zdrowe odchudzanie, które możesz osiągnąć wyłącznie przy indywidualnej, zaprojektowanej tylko dla Ciebie – diecie online!

Brak miesiączki często jest związany z poważnymi błędami żywieniowymi. Prowadzenie zbilansowanej diety odchudzającej, w połączeniu z niezbyt intensywnymi treningami, może przynieść Ci szybko oczekiwane efekty. Jednocześnie nie wpłynie negatywnie na układ hormonalny i finalnie – zaburzenia miesiączkowania, a wręcz przeciwnie – może przywrócić miesiączkę po długim czasie nieobecności.