Top 5 ćwiczeń na płaski brzuch

Top 5 ćwiczeń na brzuch

Brzuch jest dość problematyczną częścią ciała, czego dowodzi fakt, że wiele osób skupia się na ćwiczeniach ukierunkowanych właśnie na tę partię ciała. Zdradzę Ci kilka skutecznych sposobów na wysmuklenie tej partii, a także podpowiem, jakie ćwiczenia są według mnie najskuteczniejsze.

Top 5 ćwiczeń, które poprawią wygląd brzucha

Top 5 ćwiczeń, które poprawią wygląd brzucha

Brzuch to partia ciała, na którą często narzekają mężczyźni i kobiety. Chociaż panowie mają większe, fizjologiczne predyspozycje do nadmiaru tkanki tłuszczowej w tej okolicy, to kobiety również często nie są zadowolone z wyglądu swojego brzucha. Lata praktyki i dokładna znajomość budowy i fizjonomii ciała, pozwoliła mi przygotować dla Ciebie listę pięciu, najbardziej skutecznych ćwiczeń na mięśnie brzucha. Część z nich wykonasz w zaciszu swojego domu, pozostałe wymagają użycia sprzętu (np. wyciąg górny, kółko do ćwiczeń). Pamiętaj, że warto uzupełnić swój plan treningowy o indywidualnie dopasowaną dietę online! Jeśli celem jest płaski brzuch zacznij kolejno od diety, a później dobierz trening – nigdy na odwrót!

Crunchers, czyli krótkie spięcia brzucha

Crunchers, czyli krótkie spięcia brzucha

Ćwiczenia nazywane potocznie cruncher, polegają na wykonaniu serii niepełnych brzuszków. Sekret ich skuteczności tkwi w prawidłowej technice. Aby wykonać je dobrze, opamiętaj żeby nie odrywać odcinka lędźwiowego od podłogi. Dzięki temu, zwiększasz natężenie napięcia mięśni, a trening brzucha staje się skuteczniejszy i bardziej wydajny.

Allahy z linką wyciągu górnego

,,Allahy” z linką

To ćwiczenie zrobisz  na siłowni – musisz mieć dostęp do wyciągu górnego. Wykonywanie tzw. allahów rozpoczynasz w pozycji wyjściowej, klęcząc / stojąc przodem do wyciągu. Następnie pochylasz tułów trzymając cały czas drążek blisko głowy. Jeśli podczas dopasowywania treningu personalnego online dla Ciebie, uwzględnię to ćwiczenie, zobaczysz, że dużą rolę w jego skuteczności odgrywać będzie idealny dobór obciążenia.

Unoszenia nóg w zwisie na drążku

Unoszenia nóg w zwisie na drążku

To ćwiczenie jest trudne – jego poprawne wykonanie wymaga sporej świadomości własnego ciała i wytrzymałości mięśniowej, która pozwoli Ci na zrobienie optymalnej liczby powtórzeń. Możesz wykonać je w domu (jeśli masz zamocowany drążek), na sali fitness lub siłowni plenerowej. Ćwiczenie polega na podnoszeniu nóg w kierunku drążka. Technika ma tu kluczowe znaczenie – wiele osób wykonuje je błędnie. Uginają kolana, nie zachowują tempa, ,,huśtają się’ na drążku. Niemniej jednak, jest to niezwykle skuteczne ćwiczenie na mięśnie brzucha dla średniozaawansowanych i zaawansowanych.

4. Ćwiczenia na mięśnie brzucha z kółkiem do ćwiczeń

Ćwiczenia na mięśnie brzucha z kółkiem do ćwiczeń

Kółko do ćwiczeń to mały, ale niezwykle przydatny gadżet. Wykonując regularne ćwiczenia z kółkiem i trzymając się ściśle diety online, możesz spodziewać się wzmocnienia i uwidocznienie mięśni brzucha. Skutecznie ćwiczenie na mięśnie brzucha z kółkiem wykonasz na kolanach. Jeśli w drodze powrotnej do pozycji wyjściowej lekko się zgarbisz – zaangażujesz znacznie bardziej mięśnie – co sprawi, że stanie się jeszcze wydajniejsze.

Plank - deska

Deska, czyli tzw. plank

Deska, chociaż wygląda niepozornie i łatwo – jest wymagającym i bardzo angażującym różne grupy mięśniowe ćwiczeniem. Skuteczność i wydajność tego ćwiczenia nie tkwi w liczbie powtórzeń, lecz w czasie jej trwania. Na samym początku ćwiczeń może być Ci trudno wytrzymać w tej pozycji dłużej niż 30 sekund. Wraz z czasem staraj się jednak wydłużać pozycję deski. Myślisz, że kilka minut w tej pozycji jest wyzwaniem? 62-letni Amerykanin w 2020 roku, pobił rekord świata, wytrzymując w pozycji deski  ponad 8 godzin! Pomyśl o tym wyczynie, kiedy będziesz walczyć o każde kolejne sekundy popularnego planka! Podczas wykonywania deski istotna jest technika. Musisz mieć wyprostowane plecy i nogi, a ciężar ciała równomiernie przeniesiony na stopy i przedramiona, które dotykają do podłogi.

Miliony brzuszków bez efektu?

Miliony brzuszków bez efektu?

Czy mimo wykonywania regularnie ćwiczeń na mięśnie brzucha nadal nie widzisz efektu? Przyczyn takiego stanu rzeczy może być naprawdę wiele. Jednak z doświadczenia wiem, że najczęściej winowajcą jest nieprawidłowa dieta. Jeśli za pomocą popularnych brzuszków starasz się usunąć tkankę tłuszczową z tej partii ciała, a nie stosujesz właściwego jadłospisu – możesz nie zauważyć efektów swoich wysiłków.

Pamiętaj, że tylko prawidłowo i indywidualnie dopasowana dieta online wraz z treningiem personalnym (online lub stacjonarnym) może wpłynąć na zauważalne efekty w postaci spalenia tkanki tłuszczowej i uwidocznienia mięśni brzucha.