Jak urozmaicić dietę?

Dieta dla wielu osób kojarzy się z licznymi wyrzeczeniami — posiłkami bez smaku czy codziennym jedzeniem tych samych dań, takich jak chociażby ryż z kurczakiem. W efekcie tego, ich motywacja do odchudzania spada i zaczynają one stopniowo wracać do dawnych, niezdrowych nawyków. Nie musi jednak tak być. Wystarczą drobne zmiany, aby jadłospis stał się jednocześnie smaczny, zdrowy i zróżnicowany. Dziś podpowiem Ci, jak urozmaicić codzienną dietę.

Przyprawy — sprawdzony sposób na urozmaicenie diety

Przyprawy — sprawdzony sposób na urozmaicenie diety

Jak urozmaicić dietę? Z pomocą przychodzą różnego rodzaju przyprawy. Możesz je dodawać zarówno do ryżu, jak i zup, koktajli czy sałatek. To zdrowa i niezwykle smaczna alternatywa dla soli i sprawdzony sposób na urozmaicenie smaku przyrządzanych dań.

Do najzdrowszych przypraw zaliczają się:

  • Kurkuma — skutecznie radzi sobie ona w walce z przewlekłym stanem zapalny, którego wysoki poziom jest jedną z przyczyn otyłości i problemów z odchudzaniem. Kurkuma to jedna z najpopularniejszych potraw kuchni indyjskiej. Co za tym idzie — doskonale komponować będzie się z daniami przyrządzanymi na bazie kurczaka oraz ryżu, nadając im orientalnego klimatu.
  • Imbir — do wyboru masz jego wersję świeżą oraz mieloną. Imbir to sprawdzony sposób na zahamowanie apetytu. Napar z imbiru skutecznie łagodzi nudności i w pozytywny sposób wpływa na układ odpornościowy. Roślinę tę dodawać możesz zarówno do wody, jak i koktajli czy zup.
  • Pieprz — ta popularna przyprawa zawiera piperynę, która pomaga ciału spalać więcej kalorii w procesie termogenezy. Warto wspomnieć tutaj o pieprzu kajeńskim, który w pozytywny sposób wpływa na układ odpornościowy i redukuje objawy towarzyszące zatruciom pokarmowym.
  • Papryczka chili — ta ostra roślina zawiera w sobie kapsaicynę, która podwyższa przemianę materii oraz wydatek energetyczny. Dodatkowo, zwiększa ona spalanie tkanki tłuszczowej i redukuje apetyt.
Małe zmiany kluczem do zróżnicowanej diety

Małe zmiany kluczem do zróżnicowanej diety

Jak jeszcze możesz sprawić, by Twoja codzienna dieta stała się bardziej urozmaicona? Zmień sposób obróbki termicznej przygotowywanych posiłków! Jeżeli dotychczas smażyłeś kurczaka na patelni, tym razem spróbuj go upiec w piekarniku lub ugotować na parze. Zwykle jesz kurczaka? Dziś zamień go na wołowinę! Miłośnicy łososia mogą spróbować zamienić go na pstrąga. Jeżeli przeważnie do potraw dodajesz kaszy jaglanej, przetestuj gryczaną.

Ciekawym sposobem na urozmaicenie diety są także różnego rodzaju zdrowe panierki. Bułkę tartą zastąpić możesz na przykład zmielonymi płatkami owsianymi. Nie tylko dodadzą one kotletowi pożądanej chrupkości, lecz zagwarantują także dawkę wartościowych składników odżywczych — błonnika pokarmowego, węglowodanów oraz witamin z grupy B. Jeżeli lubisz eksperymenty kulinarne, tradycyjną panierkę zastąp zmielonymi orzechami włoskimi połączonymi z algami morskimi. To bogactwo błonnika, łatwo przyswajalnego białka, nienasyconych kwasów tłuszczowych, witamin i mikro — oraz makroelementów.

Aby Twoja dieta stała się bardziej urozmaicona, do przyrządzanych przez Ciebie każdego dnia koktajli owocowych dodaj warzywo — szpinak, jarmuż, marchewkę, buraka czy ogórka. Bardzo dobrze komponują się one z owocami i dostarczają sporej ilości witamin.

Swój codzienny jadłospis możesz również urozmaicić zamieniając słodkie śniadania czy przekąski na wytrawne i na odwrót. Ta, z pozoru mała, zmiana może zdziałać cuda.

Jak urozmaicam dietę moich podopiecznych?

Jak urozmaicam dietę moich podopiecznych?

Marzy Ci się zdrowa, smaczna, odpowiednio zbilansowana, urozmaicona dieta? Skontaktuj się ze mną! Proponowane przeze mnie posiłki nie wymagają stosowania drogich, trudno dostępnych składników. Są one na tyle proste, że ich przygotowanie zajmie Ci zaledwie kilka chwil. Czas, który musiałbyś spędzać w kuchni możesz przeznaczyć na spotkania z bliskimi czy rozwój Twoich pasji. Co więcej, dbam o nieustanny rozwój moich Podopiecznych, tak aby po zakończeniu współpracy byli oni w stanie samodzielnie komponować zróżnicowaną dietę. Uczę, jak planować i przyrządzać posiłki oraz jak liczyć ich kaloryczność oraz makroskładniki.