Dieta głodówka dla kobiety – czy to jest dobry pomysł?

Dieta głodówka dla kobiety – czy to jest dobry pomysł?

Istnieje naprawdę wiele teorii i mitów powielanych w związku z głodówką. Jedni twierdzą, że jest ona niezwykle oczyszczająca i można dzięki niej szybko schudnąć. Inni z kolei odradzają pomysł głodzenia się i zalecają w zamian po prostu dobrą dietę, dopasowana do celów treningowych i realnych potrzeb organizmu. To jak w końcu jest z tą głodówką? Czy można ją stosować bez obaw?

Dieta „głodówka” dla kobiety na odchudzanie – czemu jej NIE polecam?

Dieta „głodówka” dla kobiety na odchudzanie – czemu jej NIE polecam?

Chociaż może wydawać Ci się, że niejedzenie = chudnięcie – po części masz rację. Jednak warto spojrzeć na ten temat długofalowo. Przeciętny człowiek, bez jedzenia może przeżyć około miesiąca, przyjmując a tym czasie jedynie płyny. Zakładając nawet  „bezpieczną” wersję 5-7-dniowej głodówki, po jej zakończeniu wracasz finalnie do swojego menu. I chociaż przez sam fakt niejedzenia możesz zrzucić kilogram, czy dwa, to niemalże pewne jest, że wraz z powrotem do normalnych posiłków, utracone kilogramy wrócą… ze sporą nawiązką.

Organizm „zestresowany” brakiem dostaw substancji odżywczych, które są niezbędne do produkowania energii i prawidłowego funkcjonowania, każdy kolejny posiłek od zakończenia głodówki będzie traktował jako zapas, w obawie o kolejny okres braku dostaw pożywienia. Jednak dodatkowe kilogramy to niestety tylko jeden z najlepszych scenariuszy opisujących skutki diety – głodówki u kobiet.

Możliwe efekty głodówki – nie tego się spodziewasz!

Możliwe efekty głodówki – nie tego się spodziewasz!

Głodówka nie jest dobrym wyborem u obu płci. Jednak u kobiet może nieść za sobą dodatkowe, negatywne skutki w postaci zaburzeń hormonalnych. Do pierwszych z nich można zaliczyć np. deregulacje cykli miesiączkowych, a nawet zanik miesiączki, który jest jednym z objawów niedożywienia.

Ponadto, w związku z brakiem węglowodanów możesz odczuwać totalny brak energii, a także mieć poważne problemy z „zebraniem myśli”, czyli koncentracją. Brak energii skutkuje dodatkowo sennością, uczuciem osłabienia, rozbicia, zawrotami głowy, a nawet omdleniem!

Inne wady głodówki

Inne wady głodówki

Głodówka powoduje również poważne wahania nastroju, stany zbliżone charakterystyką do depresji, lub PMS, czyli zespołu napięcia przedmiesiączkowego. Zmiany te wynikają zarówno z uczucia niesamowitego głodu, jak i fizjologii związanej z brakiem substancji potrzebnych do życia.

Czy w świetle powyższych argumentów warto decydować się na pseudo oczyszczającą głodówkę? W mojej ocenie nie ma ani jednego dobrego powodu, byś się na nią decydowała. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest dopasowanie dobrej diety online, która uwzględnia Twój stan zdrowia, możliwości fizyczne i przede wszystkim – Twoje cele. Dużo lepiej oczyścisz swój organizm, zdrowo jedząc, wykonując regularnie zalecony trening personalny i jeśli nie ma przeciwwskazań – uczęszczając na saunę. Głodówki zostaw zatem hindusom, którzy latami odżywiają się promieniami słonecznymi i wodą 😉 Ty weź swoje zdrowie we własne ręce i zacznij po prostu zdrowo się odżywiać i uprawiać sport!

Porady treningowe