Jakie korzyści płyną z picia wody?

Jakie korzyści płyną z picia wody?

Człowiek w około 70% składa się z wody. Jest to jedna z podstawowych substancji niezbędnych do życia i zapewniających warunki do jego powstawania. Nietrudno zatem domyślić się, że picie wody ma ogromne znaczenie nie tylko dla prawidłowego funkcjonowania, ale też do dobrego samopoczucia i wyglądu! Czemu picie wody jest tak ważne dla zachowania zdrowia i sprawności fizycznej?

Dobroczynne działanie H2O

Dobroczynne działanie H2O

Odwodnienie powoduje szereg niekorzystnych skutków ubocznych. Do najważniejszych zalicza się poważne problemy neurologiczne, zaburzenia świadomości i koncentracji, brak elastyczności skóry, uszkodzenie kości, zanik mięśni i wiele innych poważnych dla zdrowia konsekwencji. Tak naprawdę, do takich stanów może doprowadzić utrata zaledwie 20% wody z ludzkiego ciała!

Woda podczas odchudzania i treningu personalnego

Woda podczas odchudzania i treningu personalnego

Pod kątem diety, sportu i odchudzania – woda oferuje Ci korzyści w postaci:

  • Poprawy metabolizmu,
  • Redukcji zaparć,
  • Zwiększenia energii,
  • Usunięcia stanu, nazywanego retencją wody (zatrzymania wody),
  • Poprawie napięcia, nawilżenia i elastyczności skóry,
  • Orzeźwienia podczas treningu.

Podczas wykonywania ćwiczeń Twoja skóra naturalnie się chłodzi, produkując pot. Jeśli nie zadbasz o regularne nawadnianie się w trakcie treningu – możesz doprowadzić do odwodnienia i przegrzania. Stracisz siły i energię, może robić Ci się słabo, a to wszystko skutkuje na zdecydowanie niższą wydajność podczas ćwiczeń! To właśnie dlatego, na każdy trening musisz zabrać ze sobą butelkę wody.

Ile mam pić wody?

Ile mam pić wody?

Chociaż możesz spotkać się z ogólnymi wskazówkami w zakresie zalecanej, dziennej podaży wody – tak naprawdę to, ile jej potrzebujesz, jest uzależnione od wielu czynników. Do takich można zaliczyć np.:

  • Wiek,
  • Tryb życia,
  • Płeć,
  • Masę ciała.

Podczas komponowania indywidualnych jadłospisów w diecie online, zawsze zakładam, że absolutne minimum dziennej podaży wody to 30 ml na kilogram masy ciała. Jednak tak naprawdę, im więcej wody pijesz – tym lepiej. Pamiętaj, że nawet lekkie odwodnienie może realnie wpłynąć na poważne zwolnienie przemiany materii! Życiodajne H2O realnie zwiększa objętość błonnika, dzięki czemu redukuje zaparcia i powoduje uczucie sytości, co jest doskonałym, prostym i tanim „wspomagaczem”, dobrej diety odchudzającej!

Wpływ wody na funkcjonowanie organizmu

Wpływ wody na funkcjonowanie organizmu

Do prawidłowej pracy nerek, serca, mózgu i mięśni – potrzebna jest woda. To właśnie ona pomaga Ci uniknąć zakwaszenia – wspomaga utrzymanie pH komórek organizmu na poziomie około 7. Ponadto nawilża ciało od środka – efektem czego będzie zdrowa, jędrna i dobrze nawilżona skóra z mniejszą ilością zmarszczek. Dzięki wodzie pracuje cały Twój organizm!

Jeśli myślisz, że kawa, herbata, lub zupa  dobrze Cię nawodnią – jesteś w błędzie. Nic tak dobrze nie działa, jak czysta, niegazowana woda. Zadbaj o to, by pić minimum 2-3 litry dziennie, ale przede wszystkim zwróć uwagę na swój styl życia, wagę i indywidualne potrzeby żywieniowe. Jeśli regularnie trenujesz – konieczne będzie wprowadzenie do diety dodatkowych mililitrów wody!

Porady treningowe