TOP 5 suplementów diety dla kobiet

Suplementy dla kobiet nie tylko uzupełniają dietę w niezbędne składniki odżywcze. Czasami ich przyjmowanie jest jedynym sposobem na dostarczenie do organizmu witamin, minerałów i substancji, których poziom trudno uregulować samą dietą. Układ hormonalny kobiet jest zbudowany tak, że tkanka tłuszczowa spala się wolniej, a przyrost masy mięśniowej jest trudniejszy. To właśnie dlatego, tak ważne jest korzystanie z dobrej diety online i wsparcia trenera personalnego. Jakie suplementy diety powinny zainteresować kobiety i dlaczego?

Odżywka białkowa dla kobiet – czas obalić mity!

Odżywka białkowa dla kobiet – czas obalić mity!

Wbrew powszechnie panującej, błędnej opinii osób, które zazwyczaj nie mają wiele do czynienia ze sportem – odżywki białkowe są dedykowane wyłącznie dla mężczyzn i są stosowane tylko na rozbudowę masy mięśniowej. To poważny, merytoryczny błąd! Odżywki białkowe w proszku dla kobiet są nie tylko pomocne w procesie utarty wagi, ale również podczas budowania masy mięśniowej, modelowania sylwetki i nie tylko! Odpowiednia podaż białka jest również bardzo ważna u kobiet w okresie menopauzy. Odżywki białkowe mogą też zastąpić jeden posiłek w ciągu dnia – to dobre, wartościowe urozmaicenie diety i wzbogacenie jej o niezbędne proteiny.

Zalecana, dzienna podaż białka dla kobiet wynosi około 1-2 grama na kilogram masy ciała (różny dla osób, które mają siedzący tryb życia czy bardziej aktywny). W zależności od planowanego efektu – utraty wagi, lub zwiększenia masy mięśniowej – trener personalny online pomoże ustalić optymalną ilość odżywki białkowej w ciągu dnia.

Biotyna – zdrowe włosy, mocne paznokcie, piękna skóra

Biotyna – zdrowe włosy, mocne paznokcie, piękna skóra

Biotyna, zwana inaczej witaminą H to doskonały suplement diety, który pomaga zachować zdrowe włosy, mocne paznokcie i piękną skórę. Nic zatem dziwnego, że biotyna jest szczególnie polecana kobietom, które dużą wagę przykładają do kondycji skóry i wyglądu włosów i paznokci. Biotyna jest szczególnie polecana kobietom, które zmagają się z łamliwością paznokci i nadmiernym wypadaniem włosów.

Jeśli chodzi o zalecaną, niezbędną podaż biotyny to nie ma takiej. Przyjmuje się, że optymalna dawka witaminy H w ciągu doby, u zdrowej kobiety, która nie ma stwierdzonych niedoborów biotyny, wynosi około 30-100 mikrogramów dziennie.

Kwas foliowy – niezbędny dla kobiet ciężarnych i planujących ciążę

Kwas foliowy – niezbędny dla kobiet ciężarnych i planujących ciążę

Wiele kobiet nie zdaje sobie sprawy z tego, że ma niedobory kwasu foliowego. Jest on jednak nie tylko niezbędny dla mocnych kości, ale również kluczowy podczas rozwoju płodu. Niewystarczający poziom kwasu foliowego u kobiety w ciąży może wpłynąć na poważne wady płodu (rozszczep kręgosłupa, wady cewy nerwowej itp.).

Kwas foliowy warto przyjmować nawet na pół roku przed planowanym zajściem w ciążę. Kobiety ciężarne powinny przyjmować około 0,4 mg kwasu foliowego w ciągu doby – jest to szczególnie ważne podczas pierwszego trymestru.

Witaminy z grupy B – najlepiej w formie metylowanej

Witaminy z grupy B – najlepiej w formie metylowanej

Każdy trener personalny z pewnością potwierdzi, ze właściwa suplementacja witaminami z grupy B jest kluczowa dla zachowania zdrowia i dobrego samopoczucia. U kobiet, ta grupa witamin jest szczególnie ważna podczas ciąży – ponieważ mają one również wpływ na prawidłowy rozwój układu nerwowego płodu.

Najlepiej sięgnąć po kompleks witamin( w lepiej przyswajalnej, metylowanej formie), który w jednej kapsułce zawiera niezbędne stężenie witaminy: B1,B2,B3,B4, B5,B6,B7, B8, B9 i B12.Dobrze jest uwzględnić również witaminę B10, czyli PABA, która potęguje działanie witaminy B5.

Omega-3 - zdrowe serce, układ nerwowy i piękna skóra

Omega-3 – zdrowe serce, układ nerwowy i piękna skóra

Kwasy tłuszczowe z grupy Omega-3 są niezbędne każdemu, komu zależy na zachowaniu zdrowia, poprawie odporności i przeciwdziałaniu chorobom neurologicznym w przyszłości. W przypadku kobiet, kwasy Omega-3 są szczególnie ważne w ciąży. Ich naturalne źródła powinny stanowić nie tylko część diety, ale również być dostarczane w formie suplementu z DHA. Wykazano, że kwasy Omega-3 mają wpływ na redukcję zagrożenia przedwczesnym porodem, a także działają dobroczynnie na rozwój płodu.

Minimalna dawka kwasów Omega – 3 dla kobiet w ciąży wynosi około 200 mg na dzień. W przypadku kobiet, których dieta jest uboga w naturalne źródła kwasów tłuszczowych z grupy Omega-3 , konieczne jest podniesienie dawki do nawet 600 mg dziennie. Dobrze dobrana dieta online uwzględnia odpowiedni stosunek kwasów Omega-3 do Omega-6.

Wyżej wymienione suplementy dla kobiet są szczególnie polecane paniom, którym zależy na zachowaniu zdrowia, poprawie samopoczucia, redukcji tkanki tłuszczowej i zdrowym przebiegu ciąży. W zależności od celu suplementacji, trener personalny online pomoże dopasować odpowiednie suplementy i dopasować ich dawkowanie do faktycznych potrzeb.