Nie czuję pośladków podczas przysiadów – co robisz źle?

Nie czuję pośladków podczas przysiadów

Wykonujesz ćwiczenia w zaciszu swojego domu i zastanawiasz się, czemu nie czuję pośladków podczas przysiadów? Wysoce prawdopodobne, że popełniasz jeden z klasycznych, najczęściej występujących błędów.  Powielają go osoby początkujące, rozpoczynające trening online, przy którym ciężko jest zauważyć trenerowi przedmiotowe błędy. Czemu nie czuję pośladków podczas przysiadów? Jeśli w myślach zadajesz sobie to pytanie – koniecznie sprawdź, co możesz robić źle!

Nie czuję pośladków podczas przysiadów – czy to dobrze?

Nie czuję pośladków podczas przysiadów – czy to dobrze?

Jeśli w trakcie wykonywania przysiadów nie czujesz pracy pośladków, to wcale nie oznacza, że Twoje mięśnie są w dobrej kondycji i dobrze znoszą obciążenie. Wręcz przeciwnie! Jednym ze skuteczniejszych ćwiczeń na pośladki są przysiady. Angażują one niemal wszystkie grupy mięśni tej części ciała, czyli dokładnie trzy, takie jak:

  • mięsień pośladkowy wielki,
  • mięsień pośladkowy średni
  • i mięsień pośladkowy mały. [1]

Jeśli wykonujesz przysiady klasyczne lub bardziej efektywne – z obciążeniem – intensywnie pracują wszystkie opisanej wyżej, trzy grupy mięśniowe. Jeśli wykonujesz je prawidłowo – po prostu nie ma szans na to, żeby nie czuć ich pracy. Co zatem zrobić jeśli tego nie doświadczasz? Czemu nie czujesz pośladków podczas przysiadów?

Najczęściej popełniane błędy podczas przysiadów

Najczęściej popełniane błędy podczas przysiadów

Robisz właśnie kolejną serię przysiadów z Twojego planu treningowego i zastanawiasz się w myśli – czemu nie czuję pośladków podczas przysiadów? Efektem takiego stanu rzeczy jest prawdopodobnie zła technika! To właśnie ona w połączeniu ze świadomością swojego ciała – ma realny wpływ na przebieg i efektywność ćwiczeń. Możesz zatem wykonać serię przysiadów w sposób nieprawidłowy – powiem więcej – zmęczysz się i spalisz kalorie, ale nie poprawisz wyglądu pośladków!

Jak wykonać przysiady, by czuć pracę pośladków?

Jak wykonać przysiady, by czuć pracę pośladków?

Aby przysiady były efektywne – powinno się czuć pracę mięśni. Wykonuj je powoli, zachowaj proste plecy i prawidłową postawę. Stań w lekkim rozkroku, utrzymując stopy stabilnie na ziemi w równej od siebie odległości. Następnie ugnij kolana i powoli opuszczaj ciało w dół – tak jak do siadania na krześle – pamiętaj o prostych plecach. Musisz czuć mięśnie ud i pośladków. Powoli wracaj do pozycji wyjściowej i powtarzaj czynność, aż do wykonania zleconej serii.

Ćwiczenia z gumą na pośladki

Ćwiczenia z gumą – najlepsze jeśli nie czujesz pośladków podczas przysiadów

Jeśli nie czujesz pośladków podczas przysiadów, a wiesz, że ćwiczenie wykonujesz poprawnie – użyj gumy treningowej! W zależności od wyboru jej oporu (gumy szersze uznaje się z mocniejsze) możesz zwiększyć efektywność ćwiczeń. Gwarantuję Ci, że z pewnością poczujesz pośladki nie tylko podczas przysiadów, ale i kilka dni po nich. Zalety stosowania tego akcesorium opisałem we wcześniejszym artykule – koniecznie przeczytaj o skutecznych ćwiczeniach z gumą w domu!

Naprawdę wiele osób zgłasza, że nie czuje pośladków podczas przysiadów. W większości przypadków jest to powodem nieprawidłowej techniki ich wykonywania. Opcjonalnie – można szybko i łatwo spotęgować oddziaływanie dodatkowej siły na mięśnie za pomocą dobrego zestawu gum do ćwiczeń. Na siłowni z powodzeniem możesz chwycić za sztangę! Jeśli budujesz pośladki i chcesz je wyeksponować, nie zapomnij sięgnąć również po indywidualny plan dietetyczny, który pozwoli Ci spotęgować efekty ćwiczeń i poprawić swoje zdrowie!

Źródła:

Budowa pośladków https://pl.wikipedia.org/wiki/Mi%C4%99%C5%9Bnie_po%C5%9Bladkowe

Porady treningowe