TB-500 na kontuzje? efekty, dawkowanie, wady i zalety

tb-500

Kolejnym z opisywanych przeze mnie peptydów jest syntetyczny TB-500, który w naturalnej formie jest produkowany przez grasicę. Głównym zadaniem TB-500 jest przyspieszenie i poprawa regeneracji. Obejmuje ona zarówno proces gojenia ran, jak i regenerację mięśni, ścięgien i innych tkanek miękkich (np. skóry). Peptyd TB-500 działa również przeciwzapalnie, a także może mieć wpływ na pobudzenie mieszków włosowych do pracy i mieć znaczenie dla poprawy naturalnej odporności organizmu. Co to jest TB-500 i jak go stosować?

Uwaga – niniejszy artykuł ma charakter wyłącznie informacyjny – nie traktuj go jako porady, czy zachęty do stosowania opisanej w nim substancji. Wyłączam się z odpowiedzialności za ewentualne skutki działania opisanej substancji. Substancja opisana w tym tekście nie została jeszcze do końca przebadana na ludziach i nieznane są jeszcze długofalowe skutki jej przyjmowania.

pakiet-dlar
(kliknij w obrazek)

TB-500 co to jest?

TB-500 jest syntetycznym peptydem, nad którego terapeutycznym działaniem przeprowadzono pierwsze badanie w 1974 roku. Efektywność wyników sprawiła, że zaczęto poszukiwać również innych zastosować opisanego peptydu. TB-500 jest fragmentem tyrozyny β-4. Składa się on z 43 aminokwasów białka, które jest produkowane przez niezwykle ważny organ — grasicę. Aktualnie, TB-500 jest jednym z peptydów, które leżą w kręgu zainteresowań sportowców i kulturystów. Czemu?

TB-500 efekty działania

TB-500 efekty działania

Efekty stosowania peptydu TB-500 przez sportowców opierają się na jego regenerującym działaniu. TB-500 może wpływać na skrócenie okresu rekonwalescencji po zabiegu, regeneracji między treningami, a także ogólnie — na poprawę wydajności, kondycji i osiągów. Stosowanie peptydu TB-500 może być również pomocne w przebiegu leczenia kontuzji sportowych, chociaż jest to substancja zakazana przez wiele organizacji sportowych.

wady i zalety

TB-500 wady i zalety

Zalety

  • TB-500 redukuje stany zapalane i może zapobiegać ich powstawianiu
  • Może poprawiać kondycję i zwiększać wytrzymałość organizmu
  • Przyspiesza i poprawia efektywność procesów regeneracyjnych
  • Może wykazywać pozytywne działanie w przebiegu leczeniu kontuzji
  • Może pomóc w szybszym powrocie do zdrowia po operacji, zabiegu, np. zerwanie więzadła krzyżowego przedniego

Wady

  • Nadal nie ma wystarczającej liczby badań nad działaniem peptydów w celach suplementacyjnych
  • Jest to peptyd zabroniony przez większość sportowych organizacji w tym WADA

TB-500 z czym łączyć?

Aby spotęgować działanie TB-500 część osób decyduje się go łączyć z innymi substancjami z grupy GHRP. Według opinii synergicznie działa z peptydem BPC-157, który wykazuje podobne do niego działanie.

dawkowanie

TB-500 dawkowanie

TB-500 jest peptydem, który stosuje się w postaci iniekcji podskórnych — dożylnie lub domięśniowo. Dawkowanie ustala się według indywidualnych potrzeb, a także z uwagi na ewentualny typ i rozległość kontuzji. Ogólnie przyjmuje się, że peptyd TB-500 przyjmuje się w fazach. Średni czas trwania każdej z nich wynosi od około 4 do 6 tygodni. W pierwszym cyklu, czyli tzw. fazie ładowania stosuje się zwykle 4-8 mg peptydu na tydzień (2 mg na jedną iniekcję  do 4 razy w tygodniu). Następie — opcjonalnie, wprowadza się fazę podtrzymania. Trwa ona krócej, bo 2 tygodnie, a  sugerowane dawki wynoszą 2 mg peptydu TB-500 na zastrzyk. Iniekcje w fazie podtrzymania stosuje się 2-3 razy w tygodniu.

skutki uboczne

TB-500 możliwe skutki uboczne

Tak, jak inne peptydy, TB-500 jest środkiem, który uchodzi za bezpieczny. Warto jednak pamiętać o tym, że wszystkie dostępne badania są badaniami klinicznymi. Nie jest udowodnione, jak długotrwałe przyjmowanie opisanego peptydu będzie wpływało na zdrowie. Jak dotąd jedyne zgłaszane objawy niepożądane odnoszą się do wystąpienia objawów podobnych, które towarzyszą mocniejszym przeziębieniom i grypie.

Samo przyjmowanie peptydów nie wpływa na oczekiwane, widoczne rezultaty w postaci wzrostu siły, wydajności i lepszych osiągnięć sportowych, Niezbędne jest równoległe prowadzenie odpowiedniej diety i ustalenie właściwego planu treningowego.

Źródła:

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23050815/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/23084823/

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/20536454/

https://nyaspubs.onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.1749-6632.2010.05479.x

Porady treningowe