Jak szybko schudnąć? Fakty i mity

Jak szybko schudnąć?

Jak szybko schudnąć? Czy istnieje sposób na szybką utratę wagi? Czy katorżniczy trening i głodówka sprawią, że w miesiąc drastycznie schudniesz? W tym artykule postaram się przedstawić Ci fakty i mity na temat szybkiego odchudzania. Zachęcam do przeczytania!

Szybkie odchudzanie

Jak szybko schudnąć?

Nieprawidłowa lub nie utrzymywana dieta spowodowały, że Twoja sylwetka aż prosi o zmianę? Kilka, kilkanaście a nawet kilkadziesiąt nadprogramowych kilogramów wymaga nie tylko pracy i utrzymywania indywidualnie dopasowanej diety, ale też motywacji i wytrwałości. Jak szybko schudnąć, bez wyrzeczeń i czasu poświęconego na trening? Czy uda Ci się to osiągnąć np. w miesiąc?

Muszę Cię rozczarować… Nie ma i nigdy nie będzie skutecznego sposobu na to, jak szybko schudnąć. Odchudzanie, podobnie zresztą jak tycie, jest procesem, który rozwija się systematycznie. Tak samo, jak nie przytyjesz z dnia na dzień, tak samo nie schudniesz. Co więcej, aby chudnąć z głową musisz trzymać się określonych zasad. Jakich?

pakiet-dlar
(kliknij w obrazek)

Zmniejsz kaloryczność diety

O tym, że dieta głodówka jest bardzo złym pomysłem, pisałem już wcześniej. Aby schudnąć nie musisz czuć głodu. Bardzo ważne jest strategiczne podejście do planowania posiłków. Aby Twoje ciało zaczęło sięgać po “rezerwy” i spalać tkankę tłuszczową  musisz dostarczać mu mniej energii niż potrzebuje. Taki stan nazywany jest deficytem kalorycznym.

Jak szybko schudnąć? Kilka słów o deficycie kalorycznym

Jak szybko schudnąć? Kilka słów o deficycie kalorycznym

Aby oszacować deficyt kaloryczny musisz w pierwszej kolejności sprawdzić, jakie jest Twoje zapotrzebowanie na energię. Pamiętaj, że liczba kalorii jest uzależniona od trybu życia, jaki prowadzisz. Jeżeli np. pracujesz fizycznie i ćwiczysz, Twój organizm będzie potrzebował więcej energii, niż w przypadku osoby prowadzącej stateczny, siedzący tryb życia. Można jednak przyjąć ogólnie, że maksymalna wartość deficytu kalorycznego wynosi zwykle około 500 kcal  przy założeniu, że zalecana dzienna liczba kalorii wynosi 2500 kcal. Możesz jednak liczyć na to, że obcinka 300 -400 kcal przynosi również wymierne efekty w postaci sukcesywnego spadku wagi.

Trenuj regularnie

Trenuj regularnie

Aktywność fizyczna w postaci treningów dopasowanych do Twoich potrzeb jest jednym ze skutecznych sposobów na wspomaganie odchudzania i jednoczesne modelowanie sylwetki. Pamiętaj, że tak, jak w przypadku diety to, w jaki sposób będziesz ćwiczyć będzie miało wpływ na proces chudnięcia. Najefektywniejszy jest trening personalny. Jeżeli interesuje Cię dopasowanie ćwiczeń do Twoich indywidualnych potrzeb – zachęcam do skorzystania z mojej oferty.

Ile trwa odchudzanie?

Ile trwa odchudzanie?

Odchudzanie trwa aż do osiągnięcia przez Ciebie upragnionej wagi. To proces, który zajmuje zwykle od kilku do kilkunastu miesięcy. Jeżeli schudniesz zbyt szybko, przy powrocie do normalnej diety możesz spodziewać się ryzyka wystąpienia tzw. efektu jojo.

Zakłada się, że zdrowe tempo odchudzania to średnio 0,5 kg do 1 kilograma na tydzień. Jeżeli zmagasz się z otyłością, wartości te mogą być większe. Zakładając takie tempo odchudzania, możesz liczyć na to, że w ciągu miesiąca schudniesz 2 do 4 kilogramów. Oczywiście jest to uzależnione od wielu czynników: Twojej wagi wyjściowej, równoległych treningów i okresu od jakiego się odchudzasz. Zazwyczaj najbardziej zauważalne efekty widzi się na początku, potem odchudzanie i dalszy spadek wagi nieco zwalnia tempa.

Jak szybko schudnąć? Już wiesz, że jest to niemożliwe. Aby łatwiej osiągnąć swojej cele i w końcu cieszyć się wymarzoną, upragnioną sylwetką – skorzystaj z mojej oferty. To w pełni spersonalizowana dieta online i plan treningowy idealnie dopasowane do Twoich indywidualnych potrzeb.

Porady treningowe