Jak trenować, żeby mieć efekty?

Jak trenować, żeby mieć efekty?

Zastanawiasz się nad tym, jak trenować, żeby mieć efekty? Jeśli chcesz na poważnie podejść do tematu pracy nad swoją sylwetką, w pierwszej kolejności sprawdź, jak trenować, efektywnie! W ciągu całej swojej kariery trenera personalnego miałem do czynienia z naprawdę wieloma osobami, które mimo regularnych ćwiczeń i prowadzenia restrykcyjnej diety, nadal nie osiągały efektów, które sobie zaplanowały. Od czego jest to uzależnione? Jeśli i Ty zmagasz się z tym problemem, koniecznie dowiedz się, jak trenować, żeby mieć efekty!

Odpowiednio dopasowany trening – klucz do sukcesu!

Odpowiednio dopasowany trening – klucz do sukcesu!

Czy wiesz, jak trenować, żeby mieć efekty? W pierwszej kolejności zadbaj o plan treningowy. Niestety muszę Cię rozczarować, ale ogólnodostępne plany treningowe (takie, które możesz znaleźć w internecie) najczęściej nie przynoszą określonego skutku w postaci wyrzeźbienia swojej sylwetki. Czemu?

Każdy człowiek jest inny, Twoim celem może być podniesienie pośladków, a planem innej osoby poprawa proporcji między ramionami a okolicą bioder. Czy takie same ćwiczenia pomogą osiągnąć zamierzony efekt dwóm różnym osobom o innych celach treningowych? Nie! Zawsze powtarzam, że indywidualnie dopasowany trening, prawidłowa technika wykonywania ćwiczeń i systematyczność to trzy najważniejsze zasady, które przekładają się na efekty. Pamiętaj, że więcej nie oznacza lepiej! Nie prowadź do przetrenowania i nie “katuj” się ciężkimi ćwiczeniami. Dbaj o regenerację po treningu i trenuj rozważnie według zalecanego schematu.

Zbilansowana dieta

Dieta

Dobrze dopasowana, zbilansowana i co najważniejsze – skomponowana tylko dla Twoich potrzeb dieta online jest tak samo ważna, jak dopasowany trening. Jeśli chcesz trenować i mieć efekty – musisz zadbać nie tylko o systematyczność ćwiczeń, ale prowadzenie równolegle dobrej diety. Jedno bez drugiego nie ma racji bytu!

Suplementacja

Suplementacja

Jeśli zaleci Ci na redukcji tkanki tłuszczowej i zwiększeniu masy mięśniowej zwykła dieta może nie wystarczyć. Aby szybko osiągnąć pełne spektrum efektów Twoich wysiłków na siłowni i pilnowania planu dietetycznego, powinno się rozważyć dodatkową suplementację! Co brać? To zależy od Twoich indywidualnych potrzeb i celu. Chcąc budować masę mięśniową (zwiększać wagę) musimy być w nadwyżce kalorycznej. Bardzo dużo osób ma problem ze zjadaniem większych ilości jedzenia. Z pomocą przychodzą odżywki (odżywka białkowa, bulk czy gainer), które pomogą skutecznie podbić kalorykę w diecie.  Poza w zasadzie uniwersalną odżywką białkową, może okazać się przydatne wdrożenie również innych suplementów. Jeśli nie wiesz jakich – pomogę Ci dopasować dobrą suplementację!

Najczęściej popełniane błędy – 5 złych nawyków

Najczęściej popełniane błędy – 5 złych nawyków

1. Zbyt ciężki i za częsty trening, brak przerwy na regenerację.

2. Podejmowanie decyzji o zbyt restrykcyjnej diecie – zbyt wysoki deficyt, dieta – głodówka, lub odwrotnie – nieprowadzenie żadnej diety, bardzo obfite posiłki.

3. Nie reagowanie na potrzeby swojego organizmu – nieuzupełnianie niedoborów witamin i minerałów, unikanie białka w obawie, że zaprzepaści efekty odchudzania itp.

4. Trenowanie według ogólnych schematów, które mogą nie odpowiadać potrzebom Twoje sylwetki.

5. Ćwiczenie bez diety i odwrotnie – dieta bez ćwiczeń.

Jak trenować, żeby mieć efekty? Postaraj się maksymalnie zintegrować dietę i ćwiczenia z Twoimi oczekiwaniami. Jeśli nie masz doświadczenia sportowego – skorzystaj z pomocy trenera personalnego online! Dzięki niemu i swojej determinacji i regularności szybko osiągniesz zamierzone cele, a co najważniejsze – efekty będą długoterminowe!

Porady treningowe